A cikkből idézünk, a teljes cikket a lap alján található linken tudják elolvasni.
"Amikor a megnyitó előtt belestünk Szombathely legújabb Százhold parkjába , akkor szó esett egy szenzorról, melyet a Gyöngyös patak túlpartján, egy magánkertben helyeztek el. Ez a berendezés a levegő hőmérsékletét, a talaj nedvességtartalmát, a szállópor koncentrációját és a légszennyezettséget is méri.
Ekkor még csak érintőlegesen beszéltünk Németh Ákossal, Szombathely környezetvédelmi tanácsnokával az adatvezérelt döntéselőkészítésről. Abban maradtunk, hogy egyszer leülünk, és részletesebben is átbeszéljük, milyen szerepe lehet az adatoknak a város környezetvédelmi döntéseiben. Az ilyen szenzorok például folyamatosan gyűjtik az adatokat, amelyek valós időben mutatják meg a környezeti állapotokat, ezzel segítve a döntéshozókat, hogy gyorsan és megalapozottan reagálhassanak a változásokra.
Az ember általában úgy hozza meg a döntéseit, hogy a korábbi tapasztalatait és tudását rendszerezi, és ennek végeredményeként eljut egy megoldáshoz. Ugyanez a folyamat játszódik le akkor is, amikor a megérzéseinkre hagyatkozunk, csak ebben az esetben a tudatalattink végzi el a piszkos munkát. Ilyenkor kevésbé tudatos a döntés, de ettől még érdemes rá hagyatkoznunk.
S bár volt az a kor, amikor egy várost még el lehetett vezetni úgy, hogy a városvezetők a meglévő tudásukra alapozták a döntéseiket. Nem is tehettek nagyon mást, mert viszonylag kevés adat állt a rendelkezésükre.
Azonban a XXI. században már sokkal strukturáltabb adatszerkezetekkel tudunk és lehet dolgozni. Itt el is jutunk az adatvezérelt döntéselőkészítéshez és döntéshozatalhoz. Régen is voltak adatok, de például a forgalomszámláláshoz emberek kellettek, akik kiálltak, kiültek az utak mellé, és egy papírlapon húzogattak a strigulákat. Ma erre már vannak szenzorok, amelyeket csak fel kell szerelni, és némi betanítás után nagy pontossággal tudják elvégezni ugyanezt a feladatot.
Forgalomfigyelő szenzorokat be is szerzett a város a Just Nature projekt keretében. Ezek nagy előnye, hogy könnyen mozgathatók és az adatok is azonnal kinyerhetők. Ezekből látszik, hogy az autók melyik irányba haladtak, mekkora sebességgel és melyek a legforgalmasabb időszakok. Például a Szent Gellért körúton az egyik októberi napon több mint 13 ezer autó haladt át."